מציאות מדומה פורצת גבולות בהרבה תחומים


כפי שכתבתי במאמר הקודם למציאות מדומה יש פוטנציאל ענק בתחומים רבים. זהו מאמר המשך המתאר באילו עוד תחומים מציאות מדומה תוכל לתרום ולפרוץ גבולות החל מעולם התרפיה ועד עולם הפיננסים.

 

תחום התרפיה

מציאות מדומה בתחום התרפיה יכולה לסייע רבות בשלל נושאים, לרבות התגברות על חרדות מכל הסוגים. בעזרת הסרטונים יוכל המטופל לחוות גובה רב ללא פחד, להיכנס למקומות סגורים ולהתגבר על תחושת הקלסטרופוביה, להתקרב לכלבים או חתולים ולא לחוש חשש כשיישאר לבד במקום זה או אחר. המציאות המדומה תספק לו, בסביבה מבוקרת ותומכת, את התחושות המדויקות של אותה חרדה שממנה הוא סובל והוא יוכל בהדרגתיות לחוות אותה עד שיתגבר על החשש או הפחד שאופפים אותו. איך זה יקרה בפועל? עם המכשור של מציאות מדומה המטופל ייכנס למטוס ויחווה טיסה, הוא ייכנס לחדר קטן וחשוך שאין בו חלונות ויקבל עצות מה לעשות ואיך לא לפחד, יטפס בסולם גבוה או ייחשף בהדרגה לנוף ממרפסת גבוהה. בתמיכה של המטפל שיושב לידו הוא יקבל כלים להתמודדות ויבין מה עליו לעשות כדי לא להיבהל.  תהליך זה יכול לקרות גם בצורה אוטומטית וללא צורך בהימצאות המטפל פיזית ליד המטופל.

 

עולם החינוך והחיבור של המציאות המדומה

הדבר החשוב ביותר לדעת כשמדברים על מציאות מדומה בתחום החינוך הוא שמתכוונים גם לחווייתם של התלמידים וגם לזו של המורים. עבור התלמידים תפתח המציאות המדומה עולם שלם של תחושות, תוכן וחוויות שאפשר לחוות בלי לצאת מחדר הכיתה. ללמוד גאוגרפיה, מדעים ויישומים שונים אחרים דרך איך הם נראים באמת. תדמיינו תלמידים שבעזרת מציאות מדומה מתקרבים ללועו של הר געש, נמצאים על גבי ספינה בעת סערה בים, מנסים ללכת בתוך מערום של שלג טרי או נמצאים בסמוך למדורה כדי להבין איך היא פרצה ומה עושות הלהבות.

 

עולם הקמעונאות והיכן הוא פוגש את המציאות המדומה

בעולם שבו המכשירים החכמים מנתקים את הקונה מחוויית הניסיון בשימוש במוצר –מציאות מדומה בתחום הקמעונאות בהחלט מחזירה את החוויה בחזרה אל הקונה. במקום להגיע לחנות ולמדוד, ומכיוון שממילא אפשר לקנות כמעט הכל היום דרך האינטרנט – כל מה שנשאר הוא לאפשר לקונה את החוויה של המוצר – דימוי רהיטים חדשים בתוך הסלון שלו, התחושה של נעל או פריט ביגוד שעדיין לא קנה והראייה דרך משקפי שמש שהוא מתלבט אם לקנות. גם כאן יש חשיבות גבוהה לחוויה, לתחושה האמיתית על הגוף ולדרך שבה הלקוח מרגיש כשהוא מתנסה באופן וירטואלי – יושב על ספה ומוודא שהיא מתאימה לקימור גופו, נוהג במכונית שהוא שוקל לקנות ובוחן את הביצועים שלה או מודד חולצה ונעליים.

 

מציאות מדומה בתחום הפיננסים

לא מעט בנקים ברחבי העולם כבר הבינו שטמון כאן הצעד הבא בחוויית הלקוח, שכשמדובר בבנק – היא בעייתית ויש הרבה על מה להתגבר. החל מתחושה אמיתית של הגעה לסניף הבנק וביצוע פעולות בחשבון האישי וכלה בנוכחות וירטואלית בחדר עסקאות בשוק ההון – מציאות מדומה בתעשיית הפיננסים יכולה לשפוך הרבה אור על מה שמתרחש בתוכה וחסרה, פעמים רבות, ללקוחות פוטנציאליים. כך למשל בעזרת משקפי המציאות המדומה יוכל הלקוח לראות את חדר הכספות בבנק ולהתרשם מרמת האבטחה, תהיה לו אפשרות לבקר בחדר עסקאות בזמן מסחר אמיתי בבורסה או לראות בדיוק מה קורה עם הכסף שלו ולאן הוא הולך.

להלן דוגמא מצוינת מעולם הפיננסים לסרט 360 וי אר ( מציאות מדומה) ובו רצינו להמחיש כיצד יכול להראות עולם הבנקאות הפרטית בעתיד. בעזרת משקפיי המציאות המדומה יוכל הלקוח לשבת בביתו ולהיכנס לפגישה פרטית עם הבנקאי שלו ולקבל סטטוס על התנועות השוטפות שלו בחשבון. שימו לב כמה החוויה הרבה יותר נעימה ומוחשית מאשר לשבת מול דפי החשבון ולשבור את הראש אל מול המספרים.

 

 

מציאות מדומה בעולם השיווק

בעולם שבו חוויית המשתמש היא מה שסביבו חג נושא השיווק כולו – מציאות מדומה בעולם השיווק היא החלק החסר של הפאזל. במקום להתלבט, במקום לשכנע ובמקום להציג יתרונות – אפשר פשוט לתת לקונה המתלבט להרגיש, לראות, לשמוע ולחוות בעצמו. בעולם שבו תמונה שווה אלף מילים – תחושה אמיתית שיוצרת המציאות המדומה שווה הרבה יותר מכל תמונה או כל ניסיון דו מימדי להמחיש ללקוח איך המוצר או השירות ישנו את חייו – מה הגודל של המזוודה, באיזו מהירות פועל המחשב הנייד, מה האיכות של המצלמה בטלפון או איך מרגיש השטיח לחדר הילדים. בזכות מציאות מדומה אפשר יהיה להרגיש, להריח ולקבל את ההחלטה הנכונה.

 

לפיתוח והפקה של מציאות מדומה ע״י מפיק עם נסיון רב שנים לחצו כאן. 

 


Leave a comment