הפקת וידאו קליפ סרט 360 הדג נחש – סע.

פרויקט : הפקת וידאו קליפ סרט 360

2018

לקוח : דג נחש

מפיק בפועל : דוד בן משה.

בתוך ההפקה


המשימה

לצלם סצנות בועטות עבור סרט 360 וידאו קליפ  של הדג נחש בטכנולוגיית צילום  360 ולשלב סצנות אלו בוידאו קליפ המצולם רובו בטכנולוגיות מסורתיות שאנחנו מכירים ( מצלמות דו מימד).

 

האסטרטגיה

לצאת לימי צילום חוץ ולהשכיר מצלמת NOKIA OZO המצלמת בטכנולוגיית 360. ה NOKIA OZO הינה מצלמה ייחודית לצילומי סרט  360 וניתן להשכירה בארץ. למי שיוצא לצילומים עם מצלמה זו מאד כדאי לקרוא מאמר שכתבתי בנושא לפניי היציאה לצילומים. מדובר בטכנולוגיה חדשה בארץ ולכן כדאי מאד לעשות הרבה מאד עבודת מחקר לפניי השימוש בה עם דגש על תהליך העריכה שאחרי. את המצלמה יש לשכור עם מפעיל צמוד שיודע איך לתפעל את המצלמה בשטח וכיצד להתנהג עם החומרים של המצלמה.

 

צילומי סצנת בר בטכנולוגיית 360

על מנת לצלם סצנה זו היינו צריכים למצוא לוקיישן בר אשר יהיה קרוב ללוקיישן שבו צילמנו לפניי וזאת על מנת לבצע מעבר מהיר. על מנת להגיע להספק יעיל עם מצלמת ה -360 ריכזנו את כול הסצנות עם מצלמה זו ליום אחד מרוכז. הזמנו הרבה מאד ניצבים לבר ( רובם ממועדון המעריצים של הדג נחש) על מנת לייצר תחושה לצופה שהבר מלא וזאת כי צילמנו סצנה זו באור יום כאשר ברים לא עובדים. מצלמת ה 360 הונחה במרכז ההתרחשות איפה שכול הניצבים מוקמו ביחד עם חברי הלהקה כאשר מפעיל המצלמה מסתכל על זווית הצילום בלב טופ שלו. בצורה זו הצלחנו לייצר סצנה מאד הזויה של חברי הלהקה יושבים על הבר ומתקרחנים ב 360 מעלות.

 

צילומי סצנת יוגה " כלב שמביט מעלה"

על מנת לבצע צילום זה מקימנו מס' מתעמלות יוגה בטור כאשר  סולן הלהקה ישב בסוף הטור . מצלמת ה OZO הותקנה על מכונית צעצוע עם שלט רחוק והיה ניתן לשלוט בה בקלות רבה. המכונית עברה בתוך טור המתעמלות עם המצלמה כאשר לבסוף הגיע לסולן. ההיפוך של זווית המצלמה כפי שרואים בוידאו קליפ נוצרה על רצפת העריכה בעזרת תהליך הסטיצ'ינג המתלווה לשימוש במצלמות 360.

 

צילומי סצנת רופא ואחות

סצנה זו צולמה גם במצלמת 360 כאשר המצלמה הונחה באמצע ההתרחשות איפה שהמיטה בין האחות לרופא. הסצנה צולמה בחדר מאד קטן ולכן הבמאי ומפעיל המצלמה לא יכלו להיות בחדר בזמן הצילומים. זו אחת מהבעיות בהפקת סרט 360. מכיוון שהמצלמה מצלמת את כול החדר ב 360 מעלות אף אחד חוץ מהשחקנים אינו יכול להיות בתוך הלוקיישן בזמן הצילומים. גם במקרה זה המעבר בין זוויות המצלמה כפי בצורה "קעורה" נעשה ברצפת העריכה וכחלק מתהליך הסטיצ'ינג. היופי בסרט 360 שניתן להשתמש בהרבה זוויות מצלמה לעומת חומרים ממצלמות דו מימד מסורתיות.

 

אתם מוזמנים להמשיך ולטייל באתר ובבלוג שלי על מנת למצוא עוד טיפים מועילים בנושא הפקת סרט 360.