אחראי רכבים מצטלמים הפקת הומלנד עונה 2 ( צילומים בישראל)

 

חברת הפקות: טנדר הפקות

דוד בן משה : אחראי מחלקת רכבים מצטלמים

 

בתוך ההפקה


בהפקה זו הייתי אחראי על מחלקת רכבים מצטלמים בזכות שניתנה לי להיות באחת ההפקות היותר גדולות שהצטלמו בישראל. המטרה של ההפקה האמריקאית בצילומים בישראל הייתה לזייף את ביירות שבלבנון. אי לכך משימתי הייתה ללהק את כול הרכבים אשר יתאימו לחזיונו של הבמאי וכמובן שכול הרכבים היו צריכים להיות בסגנון ערבי חוץ מהרכבים האמריקאים בתסריט.

כלל הרכבים שהיה צריך למצוא התחלקו לשניים:

רכבי אקשן – רכבים שיש להם משמעות בתוכן התסריט כמו למשל הרכב של אחת הדמויות הראשיות סול. מדובר ברכבים ששימשו את הדמויות הראשיות. דוגמא נוספת תהיה רכבים מסוג טויוטה היילוקס שאפשר לראות בסרט. אלו רכבים ששימשו את הדמויות של הטרוריסטים.

רכבי רקע – רכבים שיש להם תפקיד אחד בלבד וזה לשמש כרכבי רקע. מכיוון שמטרת הצילומים בישראל הייתה לזייף את ביירות אז גם נדרשו רכבים שיכולים למלא את רקע המצלמה ולעזור להשלייה שהסצנות אכן מתרחשות בבירות. בהתאם לכך הייתי צריך לגייס לצילומים הרבה רכבים מסוג מרצדס ישנות כמו שנתן לראות באמת בבירות.

 

תהליך ליהוק הרכבים

בארץ למזלי ישנה תעשייה לא רעה בכלל של רכבי אספנות ישנים וגם העובדה שישראל כמו לבנון גם נמצאת במזרח התיכון ומאופיינת באותם הרכבים עזרה לכול העניין. לאחר שפרסמתי כמעט בכול פורום מכוניות אפשרי, דיברתי עם אספני רכבים, פניתי למועדוני רכבי אספנות בארץ, התייעצתי עם מביני עניין בתחום יכולתי לבנות מאגר רכבים אשר ממנו יוכל הבמאי לבחור.

 

תהליך בדיקת הרכבים

כחלק מלו"ז ההפקה המקדים לפניי הצילומים נקבע יום אחד מרוכז בו כול בעלי המכוניות הנבחרות היו צריכים להגיע עם הרכבים ליום בדיקה. ביום בדיקה היו צריכים להיבדק מס דברים :

  • תקינות הרכבים – האם הרכבים תקינים ויכולים לנסוע בבטחה מבלי להתקלקל בזמן הצילומים. בנוסף היה צריך לבדוק את בטיחות הרכבים למען בטיחות הנוסעים.
  • מראה הרכבים – הרבה פעמים כאשר בעלי רכבים שולחים תמונות של המכוניות לפניי הצילומים קיים סיכוי שהרכב לא יראה כמו בתמונה שנשלחה.
  • עמידות הרכבים – היו בתסריט גם רכבים שהיו צריכים לבצע פעלולים ומרדפים ולכן היה צריך לראות שיוכלו לעמוד בזה.

 

להמשך קריאה אודות רכבים מצטלמים להפקות תוכלי להיכנס למאמר שלם שלי העוסק בנושא זה.