סרטון תדמית 48 שעות אחרונות לפניי היום צילום


סרטון תדמית – 48 שעות אחרונות לפניי היום צילום


בפרק זה אפרט על ההכנות האחרונות בהחלט מבחינת המפיק ביומיים האחרונים שלפני היציאה לצילומים של סרטון תדמית.

 

1.הכנת דף קשר – הפקה

דף קשר הינו מסמך מאד חשוב להפקה המאגד את כול האנשים הרלוונטיים להפקה ע"י ציון הפרטים הבאים שלהם: שם מלא ושם משפחה, כתובת מגורים, כתובת מייל, טלפון נייד, צמחוני/ טבעוני או קרניבור 🙂 , מגיע עצמאית או צריך איסוף. למה דף קשר זה מאד חשוב? דף קשר זה יענה לנו על מס' שאלות וימלא חלקים שונים בפאזל הסופי.

 

 

 שאלות להשלמת הפאזל :

  • מה היא כמות האנשים היומית שלנו ליום צילום כולל צוות, שחקנים, ניצבים, משרד פרסום, לקוח וכדו'. אנו צריכים להיות בשליטה על כמות הכוחות שלנו בשטח.
  • איפה כול איש צוות שחקן גר על מנת לדעת מאיפה לאסוף אותו ליום צילום.
  • כמה אנשים יש לנו בכול יום צילום על מנת לדעת כמה אוכל נצטרך לספק ולהוציא מהתקציב.
  • ישנם לפעמים אנשי צוות שמגיעים עצמאית ליום צילום  ולא צריכים שירותי הסעה של ההפקה וחשוב לדעת מי הם.
  • טלפונים של אנשי ההפקה השונים חשובים מאד על מנת שנוכל להיות איתם בקשר תמידית.
  • כתובות מייל של אנשי ההפקה השונים על מנת שנוכל לשלוח להם חומרים רלוונטיים להפקה כגון ברייקדאון, רשימות ציוד והודעות הפקה שונות.
  • איזה סוג אוכל אותו איש צוות אוכל. בתחום זה יכולים להיות מס משתנים : אוכל כשר, אוכל צמחוני, אוכל טבעוני. צריך תמיד לדאוג שיהיה את כול האופציות על מנת לא לקפח אף איש צוות. לא תמיד שירות הקייטרינג של ההפקה הינו בעל תעודת כשרות ולכן לפעמים נצטרך להביא אוכל מבחוץ.
  • כניסה לאתרי צילום. ישנם אתרי צילום רגישים שלפעמים ידרשו רשימת אנשי צוות והפקה על מנת לדעת את כמות האנשים שתתארח אצלם ואת תעודות הזהות שלהם. כמו כן אם יש אישור להכניס רכבי הפקה לשטח הלוקיישן אז כדאי שיהיה גם את מספרי לוחיות הרישוי לה הרכבים.
  • קרדיטים בשידור הסופי. דף הקשר יוכל לעזור לנו גם בשלב מאוחר יותר כאשר נצטרך לתת לאנשים קרדיט בעבור עבודתם ולשם כך נצטרך להיזכר ולדעת במדויק את כול שמות האנשים שעבדו בהפקה.

 

 

2.קניות הפקה

 

קניות מצרכים (כיבוד)

יום צילוםסרטון תדמית  הינו יום עבודה מאד ארוך ואינטנסיבי הכולל הרבה אנשי צוות ולכן צריכים להיות מצוידים בהרבה אוכל ושתייה. כדאי לקנות מצרכים אלו בימי ההכנה האחרונים על מנת שיישארו טריים במהלך יום הצילום. מדובר בד"כ בפירות, ירקות, חלב, קפה ,חטיפים והרבה מאד מים. מצורפת רשימת קניות לשימושכם החופשי וכמובן בהתאם לצרכים השונים בין כול הפקה להפקה.

קניית מתכלים

קניות אלה מכוונות לאנשי הצוות הטכני בלבד. לפעמים חברת השכרת הציוד לא תספק פריטים מסוימים ולכן תפקיד ההפקה להשלים קניות אלו בעבור איש הצוות במידה ואין לו. מדובר בין השאר בגאפר (סרט הדבקה), קאפות, ריכוכים לתאורה וכדו'.

 

 

 

3.סגירה סופית של רשימות ציוד מחנה וטכני

רשימות ציוד הינן בד"כ דבר מאד דינמי ועלולות להשתנות ממש עד הרגע האחרון. יש להגיע לסגירה סופית של רשימות הציוד כמה שיותר מוקדם לפניי ימי הצילום על מנת לחסוך הוצאות מיותרות ולא מתוכננות. כמו כן חברת השכרת הציוד גם תרצה לדעת כמה שיותר מהר את רשימת הציוד הסופית על מנת שתוכל לשריין עבור ההפקה. סוג מצלמה למשל הינו מידע שאנו יכולים לדעת בשלב מאד מוקדם ולכן כדאי לשריין עוד בשלב ההפקה המקדימה וממש לא להגיע עם זה לדקה ה – 90 . מצלמה  הינה פריט מאד מבוקש וכדאי לשריין מראש מול חברת השכרת הציוד.

על מנת שלא ישכחו פריטים מסוימים ועל מנת שכול אנשי הצוות הטכני יהיו מסונכרנים ביניהם על כול הציוד יש לשלוח לכולם את רשימות הציוד הסופיות ולהנחות אותם לעבור עליהם. פריט מסוים אשר התפספס ברשימת הציוד הסופית יגרום לבעיה ולגזל זמן יקר בבוקר יום הצילום או במהלך היום צילום שלא לדבר על כסף שעלול להתבזבז על הוצאת שליחות במהלך היום צילום. לפעמים אנשי הצוות ייקחו את זמנם עם רשימות הציוד ולכן מחובתנו להיות תמיד עם היד על הדופק ולוודא שהרשימות מגיעות בזמן.

 

 

 

4.רשימת סידור הסעות להפקה

כאמור חברת ההפקות צריכה לדאוג לכך שכולם יגיעו בזמן ליום צילום ושלכולם יהיה איך להגיע לסט. בין אם מדובר בנהגים של ההפקה ובין אם מדובר בנהגי מוניות אלו תמיד יצטרכו לדעת מאיפה לאסוף את האנשים ובאיזה שעה. כאן נכנס לתפקיד דף הקשר שהכנו מקודם. על מנת שתהליך האסופים בבוקר יתבצע בצורה יעילה וחסכונית יש למפות את כתובות המגורים של אנשי הצוות לפי אזורי האיסוף וזאת על מנת למנוע מצב שבו מונית או רכב נוסעים מרחקים גדולים בכול העיר ומבזבזים זמן וכסף יקר.

 

 

לפורטפוליו הפקות פוסט פרודקשן

מס טיפים ליצירת רשימת אסופים יעילה וחסכונית

  • תמיד יעלו למונית 2-3 אנשי צוות שגרים באותו אזור נסיעה. לדוגמא : אם איש צוות אחד גר בשדרות רוטשילד ואיש צוות שני גר ברחוב אחד העם אז זהו זוג טוב להעלות על אותה המונית.
  •  תמיד להתחשב בכיוון הנסיעה לאתר הצילום. בהתאם לדוגמא לעיל נגדיר את נקודת האיסוף הראשונה ע"פ כיוון היעד של אתר הצילום. לדוגמא : במידה ואתר הצילום הינו "הבימה" התיאטרון הלאומי ואיש צוות אחד גר ברחוב אחד העם אבל בצד הרחוק מ"הבימה" ואיש צוות שני גר בשדרות רוטשילד בצד הקרוב ל "הבימה" כך אנו נדע שהאיסוף הראשון צריך להיות באחד העם כי כיוון הנסיעה של המונית הינו לכיוון "הבימה" (היעד הסופי) ולכן איש הצוות שגר בשדרות רוטשילד הקרוב ל"הבימה" יוגדר כנקודת האיסוף האחרונה.
  •  מרווחי זמן סבירים בין איסוף לאיסוף. אנו נסדר את זמני האיסוף כך שיהיה מרווח זמן נורמלי בין איסוף לאיסוף. זאת על מנת שהנהג יוכל לעמוד בזמני האיסוף ולהגיע ליעד בזמן. בהתאם לדוגמא לעיל כאשר מונית תצטרך להגיע מרחוב אחד העם אל שדרות רוטשילד אנו נתזמן מרווח של 10 דקות בין איסוף לאיסוף שכן מדובר בנקודות קרובות.
  • תמיד להקדים זמנים באסופים. מה הכוונה? באסופים בבוקר תמיד יכולות להיות הפתעות. הנהג לא הגיע בזמן, איש הצוות לא התעורר, הנהג הסתבך בכיוונים, כספת במשקל טון נפלה על המונית מהשמיים 🙂 אין לדעת. ולכן תמיד כדאי לתזמן כול איסוף מראש ב 10 דקות פור לכול מקרה שיכול לקרות. לא להגזים עם הקדמת הזמנים  שכן שעות השינה חשובות לצוות ומדובר בד"כ באסופים בשעות הקטנות של הלילה.

 

 

 

5.הפצת ברייקדאון (לוז צילומים) סופי ומעודכן לכול האנשים הרלוונטיים להפקה.

לאחר שעמלנו קשות על הברייקדאון (לו"ז צילומים) הגיע הזמן להפיץ את הבשורה. כול איש צוות מהגדול ביותר לקטן ביותר צריך לקבל את הברייקדאון הסופי ללא יוצא מן הכלל. כפי שפירטתי בפרק הכנות מקדימות מסמך זה מהווה את התורה של היום צילום. החל משעת הגעה לאתר הצילום, שעת ארוחת בוקר, כתובת אתר צילום ועד לפירוט השוטים השונים, זמני הכנה, ושעת סוף יום. בעזרת מסמך זה אנשים יוכלו לדעת את התמונה הגדולה ולהבין איך היום צילום הולך להראות. כאשר שולחים בגוף המייל חשוב לציין מס ברזלים הפקתים שכולם ישמחו לדעת:

  • -כתובת אתר צילום למגיעים עצמאית.
  • ארלי קול (במידה ויש) .
  • שעת תחילת ארוחת בוקר.
  • נקודת הגעה לאתר הצילום באחת מאפליקציות הג'י פי אס.
  • הערות נוספות חשובות לדוגמא : במידה ומצלמים בחוץ בחורף באתר צילום ללא מכסה כדאי לכתוב לצוות להביא איתו בגדים חמים.

 

 

6.בדיקה ציוד

בדיקת ציוד הינו שלב מאד חשוב לביצוע ובשום אופן אסור לוותר עליו. בדיקת הציוד תתבצע לרוב בבוקר היום צילום או יום לפניי בשעות הערב תלוי בצרכי ההפקה. בשלב הבדיקה יהיו נוכחים תמיד אנשי הצוות הבאים : נציג מחלקת מצלמה, נציג מחלקת תאורה, ונציג הפקה. מטרות הבדיקה :

  • לעלות על תקלות טכניות טרם היציאה לצילומים ולהחליף ציוד במידת הצורך.
  • ספירת הציוד ע"פ הרשימה שנסגרה מראש על מנת לוודא ששום דבר לא חסר.
  • כול איש צוות ע"פ הרשימה שנסגרה מראש יבדוק את כול הציוד שבאחריותו ויסמן ברשימה מה נלקח ומה לא נלקח. חשוב מאד להקפיד על ספירת הציוד מכמה סיבות  :
  • נוכל לדעת את כמות הציוד עמה יצאנו לצילום וכך להיות בשליטה על כמות הציוד שתהיה לנו בשטח. במעמד הבדיקה אם הוחלט להוסיף או להחסיר פריט תמיד ניתן לעשות זאת.
  • לפעמים יכולות להיות טעויות ברשימת הציוד בגלל חוסר הבנה מול חברת השכרת הציוד. לדוגמא פריט במופיע פעמיים ברשימה או פריט עודף ברשימה. ניתן למנוע טעויות כאלה מראש.
  • בסוף היום צילום נרצה להחזיר את כול הציוד שלקחנו מבלי להחסיר שום דבר ולכן חשוב לדעת מה הכמות עמה יצאנו לדרך.

 

 

7.ווידוא זמני הגעה ואיסוף  מול כול אנשי ההפקה הרלוונטיים כולל שחקנים

יום לפניי היום צילום יש לוודא מול כול אנשי הצוות וההפקה שהם יודעים את שעת האיסוף שלהם למי שמגיע במונית ושעת ארוחת בוקר למי שמגיע עצמאית. זו היא  נקודה חשובה מאד. חייבים לקבל אישור מכול בן אדם שהוא קיבל את ההודעה. בנוסף לצוות ההפקה ישנם ספקים שונים שגם חייבים לדעת יום לפניי את שעת ההגעה שלהם לסט:

קייטרינג – בד"כ יגיע לסט 45 דקות לפניי הפריסה וחייב לדעת באיזה שעה הוא צריך להגיע.

חברת השכרת ציוד – צריכה לדעת מתי הצוות יגיע לבדיקת ציוד בבוקר.

חברת השכרת רכב ציוד – צריכה לדעת מתי יגיע איש הפקה לחתום על הרכב.

אתר צילום – חייבים לוודא מול אתר הצילום יום לפניי שיודעים על שעת ההגעה של הצוות. במידה ולא מוודאים מול אתר הצילום יכול לקרות מצב שאין מי שיפתח את הדלת.

 

אתם יותר מוזמנים להמשיך לטייל בבלוג שלי ולקבל עוד טיפים על הכנות ליום צילום סרטון תדמית.