כיצד לחשב עלות שכר שעות נוספות באמצעות מחשבון אקט – הפקות סרטים


 

הרבה פעמים בעבודתי כמפיק בהפקות סרטים  אני נתקל בשאלות מצד אנשי צוות כיצד לחשב את השעות הנוספות השלהם לאחר יום צילום. הדרך הכי פשוטה וגם הדרך הכי ניטרלית וצודקת הינה באמצעות מחשבון השכר של אקט – איגוד העובדים בקולנוע וטלוויזיה בישראל.

ניתן לדמות את המחשבון שכר של אקט לשאלתו של נהג מונית אם הנוסע רוצה מונה או לסגור מחיר. ברור שתמיד תעדיפו באופציה של מונה כי זוהי הדרך הכי ניטרלית והכי צודקת לשני הצדדים. המונה משמש כמתווך בין הצדדים. כך גם במקרה של מחשבון השכר.

קיים באתר אקט תמיד מחשבון מעודכן בצורה של טופס אקסל שמחשב אוטומטית לפי הכנסת נתונים של שעות העבודה. בלי שום קשר תמיד חשוב ויעיל אחרי כול יום צילום לשלוח למפיק את שעת ההתחלה ושעת הסיום של יום העבודה על מנת ששני הצדדים יהיו על אותו דף ולא יהיו אי הבנות לא נעימות.

במאמר זה אפרט כיצד להשתמש במחשבון השכר של אקט על מנת להוציא את החשבונית הנכספת לחברת ההפקות שעבדתם עבורה כול כך קשה

 

1.קישור לאתר האינטרנט של אקט ובו נמצא המחשבון שכר.

 

https://www.act.org.il/%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D/%D7%98%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%94/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%9B%D7%A8/

 

 

 

2.בחרו את המחשבון המתאים לכם. שימו לב שישנם שני סוגים של מחשבונים לפי סוג ההפקה שעבדתם בה.

 

 

3.כך נראה מחשבון שכר אקט :

 

מחשבון שכר אקט הפקות סרטים
מחשבון שכר אקט הפקות סרטים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.השורה הראשונה  שהכי חשוב למלאה נמצאת בתמונה הבאה המופיעה מצד שמאל למעלה במחשבון וישנה כותרת קטנה מעליו בשם "תעריף יומי"

 

 

 

 

 

 

 

5.יש למלא את השורה הנקראת תעריף 1 בלבד ולהכניס בה את הנתון של הסכום שסגרתם מול המפיק עבור היומית שלכם. פעולה זו תאפס את המחשבון לפי העלות היומית שלכם ומשם תגזור את עלות השעות הנוספות.

 

 

 

6.לאחר שמיליתם את התעריף היומי שלכם עברו לרובריקה הכי ימנית בטבלת אקסל שיש לה את הכותרת בטבלה – "יום". בחרו את השורה עם התאריך שבו עבדתם ואז עמדו עם הסמן על הרובריקה בטבלה הנקראת – "זמנים" . זאת המצטלבת עם השורה של התאריך בו עבדתם ועמדו על "התחלה".

 

לדוגמא אם יום העבודה שלי היה ב 9.4 אני אדע שהסמן שלי צריך להיות כאן :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.כעת יש להכניס את שעת ההתחלה של יום העבודה היקר שלכם. נניח והתחלנו ב 05:30 אנו נסמן בשעת ההתחלה 05:30. שימו לב שיש בר גלילה שנפתח אוטומטית ומציג בו את אפשרויות השעות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.לאחר שהכנסנו את שעת ההתחלה כרגע נכניס את שעת הסיום באותה הרובריקה. נניח שסיימנו את יום העבודה שלנו ב 22:30 אז זה יראה כך :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.הפלא ופלא ראו מה קרה לאחר שהכנסנו את שעת הסיום כמות השעות הנוספות שלנו התעדכנה אוטומטית ברובריקת "שעות נוספות" הנמצאת בצמוד ומצד שמאל לרובריקת "זמנים".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.בשלב זה אנו נשארים בעמודה הנקראת "שעות נוספות" אך עוברים לרובריקה שנקראת "לחיוב" ומכניסים את כמות השעות הנוספות שהופיעה לנו בסעיף 5.

 

 

שימו לב שברגע שהכנסנו נתון זה. הרובריקה הצמודה הנקראת "סכום" תתעדכן אוטומטית וזוהי למעשה סכום השעות הנוספות וזה נראה כך :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טיפ : בשלב זה ולפניי שמכניסים את כמות השעות הנוספות שהמחשבון חישב עבורנו מאד חשוב לבדוק מול המפיק שזוהי באמת כמות השעות הרשומה גם אצלו וזאת על מנת לחסוך תיקוני חשבוניות מיותרות לאחר מכן.

 

 

11.הגענו לשלב האחרון. בשלב זה הולכים לעמודה הכי שמאלית בטבלה הנקראת "סהכ".

 

המחשבון חישב את העלות היומית הבסיסית והוסיף את עלות השעות הנוספות וכך אנו יודעים כמה לכתוב בחשבונית. זה נראה כך :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתחתית המסמך המחשבון יציג את הסכום כולל מע"מ :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוקדש באהבה לכול איש צוות יקר שלא יודע כיצד לחשב שעות נוספות. את המאמר כתב מפיק שישמח אם לא יהיה לו שעות נוספות בימי צילום 🙂 אבל אם כבר יש אז לפחות להיות מדויקים.

 

אתם מוזמנים להמשיך ולטייל בבלוג שלי ולמצוא עוד טיפים מועילים בהפקות סרטים.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך:

כיצד למלא טופס צילום בעיר תל אביב ולמה זה חשוב.

רשימת ציוד המחנה שכול מפיק צריך שיהיה לו.


Leave a comment