הפקת סרטים צילומי חוץ – רשימת ציוד מחנה למפיק חלק ב'


הפקת סרטים צילומי חוץ – רשימת ציוד מחנה למפיק חלק ב'


מאמר זה הינו מאמר המשך לכתבה בבלוג : "הפקת סרטים צילומי חוץ – רשימת ציוד מחנה שכול מפיק צריך".

כפי שכתבתי בחלק א' בהפקת סרטים כאשר מצלמים ימי חוץ תמיד ישנו צורך בהזמנת ציוד מחנה המתאים לאופי ההפקה. רשימה זו שואפת לכסות את כול סוגי הציודים אך כמובן שלא תמיד צריך את כול הציוד המצויין ברשימה.

 

 

15.צלייה

במדינת ישראל כידוע השמש היא מאד חזקה. אם אנו עובדים במקום ללא צל והגיע זמן ארוחת צהריים הצלייה מאד תעזור בלשבת בנעימות. בלי שום קשר לארוחת צהריים המחנה זקוק לצל כי זוהי הפינה שבה אפשר לשבת מחוץ לסט המצטלם ולהמתין לצילומים, לעבוד בשקט, לאכול, או כול פעילות אחרת שלא קשורה לצילומים בסט.

 

 

 

16.שמשיות

מאותה הסיבה שצריך צלייה צריך גם שמשיות אך בצורה הרבה יותר נקודתית.בהפקת סרטים משתמשים בשמשיות לדוגמא על מנת להצל שחקנים שצריכים להיות מתחת לשמש הרבה זמן. בין טייק לטייק ניתן להיכנס לסט ולהצל את השחקנים והצוות.

 

 

 

17.גנרטור

כוכב הרוק של ציוד המחנה. ללא ספק אחד הפריטים היותר חשובים בצילומי חוץ. הסיבה היא ברורה. לפעמים לא יהיה מקור חשמל בלוקיישן והגנרטור מהווה תחליף ראוי. ישנם סוגי גנרטורים שונים חלקם חזקים יותר וחלקם חזקים פחות תלוי כמה כוח ההפקה צריכה. אם אנחנו יודעים שרוב ההפקה יושבת על הגנרטור אז נדע להזמין גנרטור גדול.

*טיפ חשוב. תמיד עדיף להפריד בין מקורות החשמל. לדוגמא אם ישנה נקודת חשמל אחת בלוקיישן אז אותה נקודת חשמל תוקצה בעבור צורכי ההפקה והגנרטור בלבד יוקצה עבור הציוד הטכני פנסים וכדו'. גנרטור הינו פריט יקר ולכן יש לשקול טוב האם צריך ובאיזה גודל.

 

 

 

18.מיחם

בכול מחנה אשר מכבד את עצמו תהיה פינת קפה ומיחם מספיק גדול וחזק על מנת לספק את כולם עד סוף היום צילום.

 

 

 

19.מגהץ

תמיד יש לשאול את המלביש/ה אם הם ירצו מגהץ בסט על מנת לגהץ את בגדי השחקנים.

 

 

 

20.קונוסים

קונוסים הינם אלמנטים גדולים וכבדים מאד שתופסים הרבה מקום ברכב ציוד ולכן יש לשקול אם באמת צריך. קונוסים תמיד יוכלו לשמש אותנו אבל לא תמיד נצטרך אותם. בד"כ שההפקה מצלמת באזורים של כבישים או חניות קונוסים מאד יעזרו לתחם ולאבטח  את גבולות ההפקה במיוחד אם מוסיפים עליהם סרט סימון טוב. קונוסים טובים גם למקרים בהם לא רוצים שאנשי צוות יכנסו למקומות שהם לא צריכים להיכנס.

 

 

 

21.בידורית

רלוונטי בעיקר כאשר מצלמים וידאו קליפים אבל לא רק. בצילומי וידאו קליפים יהיה צורך לנגן את השיר ברמקול על מנת שהזמרים והשחקנים יוכלו להזיז את השפתיים בהתאם למילים ולזוז באופן כללי לצלילי המוזיקה :).

*טיפ חשוב. קשה למצוא בידוריות איכותיות בחברות השכרת הציוד לטלוויזה וקולנוע ולכן אם אתם צריכים המלצה לבידורית טובה תוכלו לפנות אליי.

 

הפקת סרטים צילומי חוץ
ציוד מחנה בהפקת סרטים ימי צילום חוץ

 

22.מכשירי קשר

ללא ספק כוכב רוק נוסף בעולם ציוד המחנה. חברו הטוב ביותר של המפיק. המפיק על מנת להיות בקשר מיידי עם הצוות שלו יצטרך מכשירי קשר טובים ואיכותיים. הערך המוסף של מכשירי קשר בסט הינו עצום לא רק למפיק אלא גם לאנשי הצוות שיתקשרו ביניהם. מדובר בכלי שיכול לייעל את ההפקה בצורה מקסימלית ואין להמעיט בערכו. הייתי אומר שבכול יום צילום חוץ צריך מכשירי קשר על הסט. מכשירי קשר חשובים גם לימי צילום באולפן ולא רק ימי צילום חוץ.

*טיפ חשוב. בגלל שמדינתנו קטנה תמיד יהיה מישהו לידך שגם משתמש במכשירי קשר. בין אם זה מפעל הממוקם ליד הלוקיישן שלך ובין אם מדובר בעוד הפקה אחרת שמצלמת קרוב אלייך תמיד חשוב להשכיר מכשירי קשר עם הרבה ערוצים למקרה שמישהו עולה לך על התדר.

 

 

 

 

עגלות סופר

לפעמים בימי צילום חוץ המרחק בין פריקת הרכב לבין הסט עצמו הינו מרחק רב. עגלות סופר יכולות להיות מאד שימושיות כאשר רוצים להעביר את הציוד מנקודה א לנקודה ב ואין גישה לכך ברכב.

*טיפ חשוב. כאשר מעמיסים ציוד על הרכב עגלות סופר יכולות להכיל את הציוד לגובה ובכך לחסוך מקום ברכב.

 

 

 

24.רמפה

הכוונה ברמפה הינה לשני פסי ברזל אותם ניתן להניח על טע המטען של הרכב וכך להוריד את עגלות הציוד בבטחה ומבלי לשבור את הגב. כמובן שזה יהיה רלוונטי רק לרכבי ציוד ללא רמפה בניגוד למשל למשאיות ציוד עם ליפט שכבר קיימת רמפה מובנת.

 

 

 

25.ג'ריקן גדול לשטיפת ידיים

מעולה לימי צילום חוץ כאשר אין כיור מסודר לשטיפת ידיים כאשר אוכלים צהריים.

 

 

 

26.מחיצה להלבשה

כאמור הרבה פעמים בהפקת סרטים ימי צילום חוץ לא יהיה מקום מסודר להתלבש. מחיצת הלבשה יכולה להיות מאד שימושית ונוחה לשחקן שרוצה להתלבש בפרטיות ואין מבנה סגור לעשות בו את זה.

 

 

 

27.צידנית

בצידנית תמיד אבל תמיד יהיה שימוש בצילומי חוץ. בין אם זה לשמור על החלב טרי או השוקולד 🙂 ובין אם סתם לאחסן אוכל עם קרח במקום קריר שלא נפגע מהשמש.

 

 

 

28.מאורר תעשייתי

מאורר תעשייתי על הסט יהיה שימושי בעיקר כאשר מצלמים צילומי חוץ בימים חמים מאד או כאשר מצלמים במקום סגור ללא מזגן. כאשר מזמינים מאוורר מחברת השכרת הציוד יש לזכור לציין גם סטנדים מיוחדים להחזקת המאוורר כי מדובר בפריט כבד מאד.

 

 

אתם יותר ממוזמנים לראות עוד טיפים מועילים להפקות בבלוג שלי.