הפקת סרטים צילומי חוץ רשימת ציוד המחנה שכול מפיק צריך


הפקת סרטים צילומי חוץ – רשימת ציוד המחנה שכול מפיק צריך שיהיה לו.


כמו שלפניי שאנחנו יוצאים לחו"ל לרובנו יש רשימת דברים בסיסים שאנחנו צריכים לארוז על מנת להגיע מוכנים לנסיעה. כך גם בהפקת סרטים כאשר מצלמים בחוץ כול מפיק תמיד אבל תמיד יצטרך להזמין ציוד מחנה מחברת השכרת הציוד על מנת להגיע מוכן לימי צילום אלה. איננו יודעים לעולם מה יתקיל אותנו בשטח ולכן צריכים להיות מוכנים לכול סנריו שהוא. להלן רשימת ציוד המחנה האולטימטיבית המוענקת באהבה לכול מפיק במסע הצילומים שלו.

 

 

* טיפ חשוב : לפניי יציאה לכול יום צילום יש ממש להקפיד על הספירה של הציוד מחנה הנמשך מהשכרה וזאת על מנת שלא יהיו חילוקי דעות מול חברת השכרת הציוד בסוף היום. חשוב לדעת כמה לקחת וכמה אתה מחזיר ושזה יהיה בהתאם לטופס ההשכרה הכולל מהמחסן.

 

רשימה זו שואפת לכסות את כול סוגי הציודים אך כמובן שכול הפקה עם הדרישות שלה ולא תמיד צריך להזמין את כול כמות הציוד ויש לחשוב איזה כמות צריך בהתאם לאופי וגודל ההפקה הספציפית.

 

 

1.שקי חול

נתחיל עם הבסיס של הבסיס בהפקות של סרטים. שקי חול תמיד באים טוב לכול מיני מצבים. שקי חול בגלל משקלם בד"כ משמשים לקיבוע של אלמנטים . במחלקת התאורה ישתמשו בשקי חול כאשר ירצו לקבע ולאבטח סטנד עם פנס על מנת שחלילה לא ייפול הסטנד. לצורכי הפקה ישתמשו בשקי חול לאותה המטרה אבל עבור אלמנטים אחרים :

  • הנחה של שקי חול ברגליים של גזיבו ( אוהל) על מנת שהגזיבו לא יזוז ( רלוונטי מאד כאשר ישנה רוח חזקה בחוץ) .
  • הנחה של שקי חול על סטנדים עם פנסי מחנה על מנת לקבע ולאבטח.
  • הנחה של שקי חול על סטנדים של מאווררים על מנת לקבע ולאבטח.

 

 

 

2.סטנדים מחנה

סטנדים מחנה יכולים לשמש אותנו בעבור הרבה דברים כאשר לרוב ככול הנוגע למחנה יהיו אלה סטנדים 2 K וגריפ סטנדים אך ישנם סטנדים נוספים היכולים לעזור ולהלן מס דוגמאות :

  • סטנד 2 K יוכל לשמש אותנו בעבור פנסי מחנה הכה חשובים בימי חוץ ותיכף נגיע לזה. הסטנד משמש כבסיס גבוה לפנס.
  • גריפ סטנד הוא חברו הטוב ביותר גם של איש הצוות הטכני וגם של איש הצוות הפקה. יוכל לשמש אותנו בעבור קונטרה למראת איפור המציבים בתוך גזיבו הלבשה ואיפור. מכיוון שאין קירות אמיתיים בגזיבו מראת האיפור חייבת להישען על משהו וזהו הגריפ סטנד.
  • אם אנחנו רוצים לאלתר בשטח פינת הלבשה בעבור השחקנים אז הגריפ סטנד יוכל לשמש כאלמנט שיחזיק את הבד השחור המסתיר את השחקנים.

 

 

 

3.פנסי מחנה

פנסי מחנה הם מאד חשובים כי מוקצים אך ורק להפקה ולא לשימוש הצוות הטכני. תמיד אבל תמיד יהיה בהם שימוש כלשהו.  מדובר בד"כ בפנס מסוג תפוז ובקווארצים שכולנו מכירים גם מהבית ולהלן מס דוגמאות שימוש בפנסים אלו לטובת ההפקה :

הרבה פעמים הפקות בימי צילום בחוץ נאלצות להשתמש בגזיבו ( אוהל) בעבור הלבשת ואיפור השחקנים. מכיוון שאוהל זה יהיה לרוב  סגור ישנו צורך בפנס על מנת להאיר מבפנים.

– בצילומי לילה או כאשר מגיעים לשעות הערב בימי צילום ישנו צורך לההאיר את כול  אזור המחנה הכולל את הפינת קפה למשל שצריך לראות 🙂 , רכבי הפקה ועוד..

-אור עבודה. מונח מאד מוכר בתעשייה. כמו בכול סוף יום צילום צריך לקפל את הציד ולהעמיס ברכב. במקרים בהם מצלמים בחוץ והשמש שקעה ישנו צורך להאיר את אזור הצילום על מנת לא לשכוח שום ציוד בשטח ועל מנת שנוכל לראות מה אנחנו עושים 🙂 .

 

 

 

4.מראת איפור הלבשה

כשמה כן הוא. בהנחה שאין מראה מסודרת בלוקיישן יש להשכיר מראת איפור מחברת השכרת הציוד. בנוסף למראה יש להזמין גם נורות המתלבשות בתוך המראה.

 

 

 

5.סטנד הלבשה

בימי צילום המלבישות עלולות להגיע עם ממש הרבה בגדים לטובת השחקנים. על מנת שהמלבישים/ות יוכלו לעבוד בנוחות ונעימות יש להזמין סטנד הלבשה עליו תולים את כול הבגדים .

 

 

 

6.מחצלות

כאשר מצלמים בחוץ לפעמים השטח בו המחנה נמצא הינו שטח כורכר או  אבני מדרכה וכד'ו. סוג שטח שלא נעים לעמוד עליו. לדוגמא : בתוך אוהל האיפור הלבשה איפה שמתלבשים ומתאפרים חשוב שתהיה סביבה נעימה. מחצלות יכולות מאד לעזור ביצירת אווירה נעימה בתוך האוהל.

 

 

 

7.מראת גוף

על מנת שהשחקן והמלבישה יוכלו לבחון ביחד כיצד השחקן נראה לאחר עבודת ההלבשה ניתן להשכיר מראת גוף בה ניתן לראות בנעימות ונוחות את כול התמונה.

 

 

 

8.מגש כוסות

כלי שאני מאד אוהב אישית ותמיד מתעקש עליו מול חברות ההשכרה. כאשר מצלמים בחוץ אנשי הצוות העובדים מאד קשה זקוקים לשתייה של הרבה מים תוך כדי העבודה. על מנת להשקות את הצוות ביעילות ולכסות הרבה אנשי צוות במכה אחת נער/ת המים ישתמשו במגש הכוסות בתוכו ניתן להניח הרבה מאד כוסות מים וככה להגיע ליעילות מירבית בסיבוב אחד של השקייה.

 

 

צילומי חוץ במדבר
הפקות סרטים צילומי חוץ במדבר

 

 

 

9.שולחנות מחנה

לשולחנות מחנה יכולים להיות הרבה שימושים. מדובר בשולחנות מתקפלים כמו שאנחנו מכירים מהום סנטר וכדו' ולהלן מס דוגמאות לשימוש בהם.

  • הרבה פעמים בצילומי חוץ הצוות צריך לאכול בתנאי שטח ולא במקום מסודר. השולחנות ישמשו כשולחנות אוכל עבור כול הצוות, שחקנים וכדו'.
  • שולחנות מחנה יכולים לשמש את עמדת הקפה המפורסמת המככבת בכול הפקה.
  • שולחנות מחנה יכולים למש את עוזר הצלם השני על מנת להקים בשטח את עמדת פריקת החומרים.

כמובן שישנן עוד דוגמאות כי שולחן בחיים זה חתיכת דבר יעיל שניתן לעשות איתו הרבה דברים סה"כ 🙂

 

 

 

10.כסאות מחנה

כסאות זה דבר מאד חשוב בכול סט כי הרי איפה אנשים יוכלו לשבת 🙂 . כסאות ישמשו אותנו במקרים הבאים :

  • סטים מצטלמים לרוב כוללים הרבה מאד צוות ואנשים שבאים לסט. מאד חשוב שיהיה להם איפה לשבת בין אם זה מול המוניטור ובין אם זה סתם בשביל לנוח.
  • הכיסאות ישמשו אותנו בזמן ארוחת הצהריים כאשר הצוות, שחקנים יושבים לאכול.

 

 

 

11.פחים

פחים מאד מאד חשובים לכול סט מסיבות שהם דיי ברורות. סט מצטלם תאמינו או לא יכול לייצר הרבה מאד זבל ולכן חשוב שיהיה פח גדול וחזק למטרה זו. גם אם ההפקה קטנה המלצתי היא להזמין מינימום שני פחים.

 

 

 

12.מגאפון

בימי צילום חוץ וגם פנים באולפנים גדולים לפעמים יש מרחק רב בין הבמאי לבין השחקנים, ניצבים. במקרים כאלה המגאפון מאד יעזור על מנת להקטין את פער השמיעה. כמו כן לפעמים בימי צילום ישנה כמות אנשים גדולה מאד ועל מנת לדבר אל כולם מבלי להרוס את הקול קיים המגאפון.

 

 

 

13.כבלים חשמל

מיותר לציין שכבלים של חשמל חיוניים מאד מאד מאד להקמה של מחנה בריא ותקין. ישנם לרוב שלושה סוגים של כאבלים בהם משתמשים לטובת מחנה ולהלן דוגמאות השימוש והסוגים השונים של כאבלים.

 

  • כאבל ישראלי. מדובר בכאבלים שכולנו מכירים מהבית עם צד אחד תקע וצד אחד שקע כאשר בהקמת מחנה לרוב משתמשים בהם לחיבור של פריטים מסוימים לחשמל כגון קומקום, מראת איפור, פנס מחנה וכדו'. הכאבלים האם הרבה יותר ארוכים ממה שאנחנו מכירים בבית.

 

  • פין בוקס. כאבל פין בוקס הינו המקביל בתעשייה לאמבטיית שקעים בבית. הרבה יותר שימושי מכאבל ישראלי כי מכיל מס' שקעים ביחד ומאד נוח לחיבור מס' פריטים במקביל.

 

*טיפ חשוב. יש תמיד להזמין כמות נאה של פינבוקסים עבור המחנה ולא להסתמך על כאבלים של התאורן על מנת שהתאורן לא יתקע בלי וגם לא יתעצבן :). צריך תאורן רגוע על הסט.

 

  • גלגלת חשמל. גלגלת חשמל כשמה כן היא. מדובר על 50 מטר או יותר של כאבל חשמל מגולגל שיכול להציל אותנו במצבים רבים ותמיד אבל תמיד יש להזמין ללא קשר לגודל ההפקה. הרבה פעמים בימי צילום חוץ שקע החשמל יהיה ממוקם רחוק מהמחנה וצריך כאבל ארוך על מנת להגיע לנקודה. אין ספור פעמים גלגלות חשמל הצילו אותי ואני בטוח שגם אתכם. יש להזמין ללא קשר לגודל ההפקה לפחות שתי גלגלות ליום צילום.

 

 

 

גזיבו ( אוהל)

פריט מאד מאד חשוב בצילומי חוץ. הגזיבו יכול לשמש אותנו במס' דרכים  ולהלן הדוגמאות:

*טיפ חשוב : תמיד לוודא מול מחסן הציוד שהגזיבו מגיע עם כול הקירות שלו כי הרבה פעמים חברת ההשכרה לא בודקת איך הוחזר הגזיבו מהפקה אחרת וכך אתה נתקע ביום צילום ללא קיר אחד או יותר. כנ"ל לגביי תקינות הגזיבו. לפעמים אפשר לקבל ממחסן הציוד גזיבו לא תקין למשל עם רגל שבורה ואז שוב פעם נתקעת. לוודא מול המחסן שמקבלים גזיבו תקין.

 

  • גזיבו ישמש אותנו לאיפור והלבשה של השחקנים כאשר הלוקיישן לא מאפשר זאת. זא שאין מקום מסודר ונעים עבור השחקנים להתאפר ולהתלבש.
  • בימים של גשם גזיבו יכול לשמש אותנו כמכסה עבור ציוד ועבור צוות.
  • גזיבו יכול לשמש כעמדת מוניטור לקוח. בימי צילום חוץ תמיד מקימים גזיבו מיוחד עבור הלקוח בו הוא יכול לשבת בנעימות ולהסתכל על המוניטור בזמן הצילומים.

 

אתם יותר ממוזמנים להיכנס לבלוג שלי  בשביל לראות עוד טיפים חשובים בהפקות סרטים.